foto: www.nemji.cz
Denně vybíráme z médií příběhy zdravotníků, lékařů i sester, na které upozorňujeme. Náš magazín v tištěné podobě jistě znáte, zde na webu vám kromě původních materiálů nabízí readers' digest, výběr nejzajímavějších textů pro čtenáře, posluchače i diváky. Nabídka medií je obrovská, 24 hodin nás informují o průběhu epidemie. Aby vám nejzajímavější příběhy neunikly, sledujte naše stránky!
Vrchní sestra z jihlavského urgentu Hana Hladíková pracuje ve zdravotnictví 30 let. S podobnou situací, jakou vyvolala epidemie koronaviru, se ale ještě nesetkala.
Ačkoliv se rychle povedlo udělat různá opatření, která nyní v jihlavské nemocnici fungují, na počátku epidemie byla situace pro zdravotníky v mnoha ohledech složitá. Nemocnice sice podle pandemického plánu byla rozdělaná na zóny, aby ochránila ostatní pacienty a zdravotníky, v praxi to ale nebylo tak jasné. „Ten plán nemyslel úplně na všechno.“
24hodinové služby
Vrchní sestra musela na začátku krizové situace vytvořit takové podmínky, aby její sestry, které jsou v první linii, mohly bezpečně plnit své úkoly. „Rozdělila jsem to na 24hodinové služby tak, aby se mohly střídat v těch ochranných oděvech.“
„Pomůcek bylo ze začátku hodně málo. Přerozdělili jsme si zásoby z operačních sálů, byly firmy, které nám daly respirátory, získali jsme malířské overaly.“
Roušky
Nepomohly jen firmy, ale i veřejnost. Do nemocnice chodily balíky s rouškami, jiné přinesli lidé sami. „Byla to obrovská vlna. Měl jsem několikrát slzy v očích a nestydím se za to. S takovou vlnou podpory jsem se za svůj život ještě nesetkala.“
Ač jihlavská nemocnice zatím nemá žádného pacienta s covid-19, personál musí podle vrchní sestry urgentního příjmu Hany Hladíkové zůstat obezřetný. Také pacienti by měli mít pro zdravotníky pochopení.
Vrchní sestra z jihlavského urgentu Hana Hladíková pracuje ve zdravotnictví 30 let. S podobnou situací, jakou vyvolala epidemie koronaviru, se ale ještě nesetkala.
Ačkoliv se rychle povedlo udělat různá opatření, která nyní v jihlavské nemocnici fungují, na počátku epidemie byla situace pro zdravotníky v mnoha ohledech složitá. Nemocnice sice podle pandemického plánu byla rozdělaná na zóny, aby ochránila ostatní pacienty a zdravotníky, v praxi to ale nebylo tak jasné. „Ten plán nemyslel úplně na všechno.“
24hodinové služby
Vrchní sestra musela na začátku krizové situace vytvořit takové podmínky, aby její sestry, které jsou v první linii, mohly bezpečně plnit své úkoly. „Rozdělila jsem to na 24hodinové služby tak, aby se mohly střídat v těch ochranných oděvech.“
„Pomůcek bylo ze začátku hodně málo. Přerozdělili jsme si zásoby z operačních sálů, byly firmy, které nám daly respirátory, získali jsme malířské overaly.“
Autor: Redakce
//vysocina.rozhlas.cz/podpora-verejnosti-me-nekolikrat-dojala-k-slzam-rika-zdravotni-sestra-z-8189799?fbclid=IwAR2jV3ebukj2mJ3xOpsIadt5ctdzhcseYIQdJgG4GPBk4SxbluP8r6WFIw0