foto: www.hospitalin.cz / Jan HOVORKA/Ilustrace
12. ročník kampaně SUCHEJ ÚNOR, iniciativy zaměřené na osvětu a prevenci v oblasti konzumace alkoholu, přináší do české společnosti nové perspektivy a rekordní účast. Měsíc bez alkoholu si vyzkoušelo nevídaných 17 % dospělých, v přepočtu zhruba 1 200 000 lidí. Vysoká účast odráží rostoucí povědomí a snahu o změnu přístupu k alkoholu.
V Česku zná Suchej únor už 86 % ČESKÉ POPULACE 18+. Účast letos deklarovalo na 17 % dospělých, což je v přepočtu zhruba 1 200 000 lidí.
„Výsledky výzkumu také naznačují určitý trend omezování konzumace alkoholu v České republice. Meziročně poklesl podíl nejsilnějších pijanů, a naopak mírně vzrostl podíl těch, kteří uvedli, že nepijí vůbec. Lidé jsou dnes již informovanější o negativních dopadech nadměrné konzumace alkoholu na zdraví, trendem je zdravější životní styl...", konstatují odborníci.
Česko se dlouhodobě řadí k zemím, ve kterých se vypije nejvíce alkoholu na hlavu na světě. Navíc máme nejvyšší počet dětí pod 16 let, které již stihly přijít do styku s alkoholem a to nejčastěji z rukou rodičů. Příliš
brzká a opakovaná zkušenost s drogami ještě v dětském věku je až osmkrát větším rizikem pro vznik závislostí a navazujících zdravotních rizik. Na změně těchto dvou prvenství bychom určitě měli v budoucnu pracovat, dodávají.
Více zde:
www.suchejunor.cz
PARTNEŘI
Suchej únor každoročně podporuje ŘADA PARTNERŮ A OSOBNOSTÍ. I letošní ročník se koná pod záštitou Ministerstva zdravotnictví. Letos se přidala i Ministerstva vnitra a školství, Poslanecká Sněmovna parlamentu ČR, Hlavní město Praha a Liberecký kraj. Kampaň podporují pojišťovny OZP, VZP a ZPMV, Policie ČR, Zásilkovna, Magenta Experience Centrum. Z FIREM, KTERÉ JDOU PŘÍKLADEM, můžeme zmínit například Albert, Českou spořitelnu, O2, Pilulku, Seznam, T-Mobile.
Z ŘAD INFLUENCERŮ se na stranu sucha přidali Jiří Burian, Eva Burešová, Adéla Elbel, David Kraus, Lucie Zelinková a další.