foto: www.nemji.cz/Aplikace ComGuide
Zdravotní sestry v jihlavské nemocnici si zkusily jako první v Česku trénovat náročnou komunikaci s pacientem ve virtuální realitě s pomocí aplikace, kterou vyvíjí startup ComGuide.
Ten již v tomto akademickém roce testuje virtuální realitu zaměřenou na trénink náročné komunikace ve zdravotnictví na 2. lékařské fakultě UK a Lékařské fakultě UO a na dalším vývoji také spolupracuje s pěti zahraničními univerzitami. Pro nemocnici však své aplikace poskytl poprvé.
„Máme ohromnou radost ze spolupráce s jihlavskou nemocnicí. Díky prvním VR workshopům jsme schopni zdravotníkům praktickým způsobem nastínit techniky práce s emocemi a současně šířit povědomí o tom, že náročná komunikace je dovednost, která je naučitelná, ale ve většině případů není samonaučitelná.“ říká Honza Hrdlička, jeden ze zakladatelů ComGuide.
Sdělit pacientovi, že má nevyléčitelnou nemoc, nebo informovat příbuzného, že jeho blízký zemřel, je nelehký úkol pro každého zdravotníka. Díky virtuální realitě si lze tyto situace bezpečně trénovat a osvojovat si tak základní techniky, které jsou pro zdravotníky při sdělování závažné zprávy oporou.
Trénink v Jihlavě vypadal tak, že si každá ze sester nasadila brýle s virtuální realitou. Před očima se jim rozehrál příběh pacienta, kterému sdělovaly závažnou zprávu. Virtuální pacient, který je veden umělou inteligencí, reagoval na každou jejich větu a sestry měly za úkol naopak adekvátně reagovat na něj a procvičovat si tak práci s emocemi.
Spolupráce bude s jihlavskou nemocnicí pokračovat: „Podle mého jsou nové technologie vítaným pomocníkem v běžné denní praxi a pomáhá nám to zvládat náročné situace,“ říká náměstkyně nelékařských profesí Hana Hladíková.
www.nemji.cz
Tagy článku