foto: www.hospitalin.cz/HOSPITALin titul
Připravili jsme limitovaný výtisk HOSPITALin SPECIAL, a máme k tomu důvod. Pokud v něm zalistujete, shledáte důvodů dokonce víc. Především vám představíme Asociaci pro komunikaci a marketing ve zdravotnictví.
Svět nemocnic tvoříme společně – tak zní motto naší další činnosti. Dva roky jsme prožívali mimořádnou situaci, během níž se dramaticky změnil. Z tohoto světa odešlo přes třicet tisíc lidí a desítky tisíc jich zachránili zdravotníci. O jejich práci se intenzívně zajímala média, oj proti pandemii se stal mediálním tématem číslo jedna.
V pomyslné první linii jsou vždy lékaři a zdravotníci, záchranáři. Ale ještě kousek před nimi stáli tiskoví mluvčí a jejich kolegové, kteří mají na starost komunikaci s veřejností. První týdny nikdo nic nevěděl, organizace vázla a řešení přebírali hejtmani krajů. Ač se postupně situace stabilizovala, bylo dál nutné veřejnost nejen uklidňovat prostřednictvím komentářů vědeckých veličin v televizních zprávách. Stejně důležité, ne-li více, byly a jsou zprávy o stavu a připravenosti krajské a oblastní nemocnice, kam nás může v kritické situaci záchranka (také krajská) dopravit.
Nevracíme se k běžnému životu. Svět nemocnic bude už navždy jiný. Abyste o něm měli jasnou představu, dovedli si představit konkrétní lidi, i když vás třeba ošetřovali s maskou a v ochranném obleku, to vám zprostředkují tiskoví mluvčí. Lidé z nemocnic, kteří denně informují, zveřejňují dobré zprávy, varují a poskytují rady. Starají se o weby a nemocniční časopisy, obrazovky, interní informační systémy.
Asociace pro komunikaci a marketing ve zdravotnictví sdružuje profesionály za účelem sdílení informací, denního zobrazování dění ve zdravotnických zařízeních. Jejím prostřednictvím se seznámíte nejen s osobnostmi jednotlivých nemocnic, hrdiny všedního dne v běžném provozu, novinkami, ale i třeba nabídkou zajímavého zaměstnání se sociálním luxusem, aktuálním stavem na parkovišti nebo mimořádně uzavřeném vjezdu do areálu.
Projekt HOSPITALin / www.hospitalin.cz už 10 let slouží jako platforma, která dává prostor všem stejný. V obsahu najdete rozhovory i tiskové zprávy. Díky pandemii jich je podstatně víc, než když jsme k vám přivezli první výtisky (počátkem roku 2012). Ale to všichni tiskoví mluvčí znají a prožívají. Stále rostoucímu zájmu vycházíme vstříc i propojením s dalšími médii.
Postupně budeme spolu s vámi naplňovat SVĚT NEMOCNIC ONLINE. Uvidíte na online obrazovkách ve vašich nemocnicích a webech mediální výstupy a materiály o vás, připravené pro vás a vámi. Posíláte nám videa, tiskové zprávy, autorské materiály, portréty i krátké reportáže - pokračujte :)!. A pokud Vás o konkrétní téma požádáme, zprostředkujeme jeho publikaci na všech dohodnutých plochách a online virtuálním prostoru. DO obsahu nezasahujeme a nic nesmažeme!!!
Asociace pro komunikaci a marketing (AKMZ) slouží krajům, krajským skupinám zdravotnických zařízení, a hlavně veřejnému zájmu. Založili jsme ji už před čtyřmi lety, ale teprve aktuální situace vyvolala potřebu aktivních kroků a rozšíření činnsti.
Podpora informovanosti i zdravotní gramotnosti, nabídka orientace pro pacienty i doprovod (hned na HP najdete mapu, která vás navede na stránky partnerských nemocnic) jsou naše hlavní cíle. Rádi najdeme odkazy na naši platformu i ve vašem zpravodajství a na stránkách nemocnic. A nejraději ze všeho publikujeme autentické materiály od vás.
Sledujte i naše spolkové stránky www.akmz.eu. Na nich uvádíme základní informace i o tom, co nemocnicím a jejich tiskovým mluvčím nabízíme. Účast v grémiu AKMZ, setkávání se špičkovými odborníky a reprezentanty státních či privátních společností, které s naší prací souvisejí. A hlavně prostor pro vaši kreativitu a názor, zaslaný třeba na videu. Jak přímo na obrazovkách, tak na webu www.hospitalin.cz sdílíme vaše příspěvky nepřetržitě. Limitované edice HOSPITALin mohou představit nejvýznamnější osobnosti, zařízení i projekty vašeho kraje a dlouhodobě působit tam, kde mají největší a nejdelší efekt – víme, že v čekárnách, na recepcích a pokojích má nás magazín už desátý rok své čtenáře (a mimořádnou čtenost).
Na téma publikace se kdykoli ozvěte na , na téma AKMZ na mail, který si vyberete na stránkách www.akmz.eu. Přijedeme samozřejmě k vám, pozdravit se s dávno známými kolegy, konečně se setkat s těmi, se kterými si jen píšeme nebo voláme a pozdravit vás zcela nové.
Svět nemocnic tvoříme společně, přece!
Jan HOVORKA
spoluzakladatel AKMZ
ředitel mediální sekce