Určité oblasti, formy nebo intervaly péče o pacienty v resortu zdravotnictví nezajistí ve svých zařízeních a gesci v plné potřebě. Pomáhají tak nejbližší, příbuzní a přátelé. V rámci podpory komunikace nemocnic a zdravotnických zařízení s pacientskými organizacemi se ptáme, jak vedení NZZ tyto občanské iniciativy vnímá, jaké má s nimi zkušenosti a například také, zda jsou pro ně přínosem. Dnes odpovídá paní ředitelka Nemocnice Blansko, MUDr. Vladimíra Danihelková:
Myslíte, že pacientské organizace jsou pro české zdravotnictví přínosem?
Ano, jsou dobrou zpětnou vazbou o tom, jak české zdravotnictví funguje.
Měly by mít přístup k informacím, podporu a koordinační řízení ze strany státu?
Je otázkou k jakým informacím, v jakém měřítku. Pacientské organizace by podporu státu mít měly, ale koordinační řízení ze strany státu si konkrétně nedovedu představit.
Mohlo by ministerstvo zdravotnictví podpořit význam a pozici nemocničního ombudsmana, povinné zřízení státem jako určitou záruku nezávislosti na zřizovateli?
Na tento dotaz nemám jednoznačný názor.
Má vaše nemocnice zkušenost, podmínky a zájem komunikovat s pacientskými organizacemi?
Ano.
V čem nejvýrazněji jsou přínosné?
Jsou cennou zpětnou vazbou pro nemocnici.